Blog informacyjny
0
Czytaj następny wpis:

JAK PACJENCI ZNAJDUJĄ SWOJEGO LEKARZA

Czytaj poprzedni wpis:

Klinika Chirurgii Serca Akademii Medycznwej we Wrocławiu nowym partnerem naszej firmy

post-image

PO PIERWSZE STRONA INTERNETOWA, PO DRUGIE POZYCJONOWANIE

Przez Miłosz Piasecki

Gdyż jest wygodniejszą formą kontaktu pacjenta z gabinetem lekarskim od telefonu. Telefon może być zajęty, a ponadto lekarz może nie mieć czasu na dłuższą rozmowę telefoniczną, tymbardziej jeśli włąśnie przyjmuje. Dlatego najdogodniejszą pierwszą formą kontaktu pacjenta z lekarzem jest strona internetowa gabinetu. Informacje potrzebne pacjentowi są profesjonalnie przygotowane i posegregowane. Pacjent szybko uzyskuje kompletny zestaw informacji i ma wiedzę o świadczonych usługach medycznych.

Foldery i broszury reklamowe nie są w stanie dać tak pełnego obrazu jak strona www. Ponadto znacznie łatwiej poruszać się po podstronach i zakładkach wyszukując potrzebne informacje, niż przeglądać spis treści i wertować folder.

Dlatego ludzie poszukując wiedzy coraz częściej korzystają z Internetu i umiejętność ta staje się tak niezbędna jak umiejętność pisania czy czytania.

Już dzisiaj w sieci można uzyskać prawie całą wiedzę o opiece zdrowotnej. Dlatego też, oczywistym wnioskiem jest, że każdy gabinet lekarski prędzej czy później powinien dopasować się do zmieniającego się otoczenia, do najnowszych trendów marketingowych w ochronie zdrowia i poza posiadaniem strony internetowej, zacznie również dbać o swój pozytywny wizerunek. Lekarze zaczną dbać również o to, aby pacjenci mogli łatwo odnaleźć ich strony – a więc o pozycjonowanie oraz SEO stron lekarskich.

SEO, to akronim od słów - „search engine optimalization” - jest to optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych – optymalizacja struktury oraz treści. Określając to jednym słowem – chodzi o ułatwienie pozycjonowania strony na przykład w znanej wyszukiwarce google.pl. Każdy z nas korzysta z google na co dzień, aby znaleźć ciekawą ofertę wakacyjną, interesujący artykuł, informacje o samochodzie czy interesujące nas zagadnienia. Z punktu widzenia komercyjnego, zależy nam aby być na pierwszej stronie wyników google.pl – ponieważ tam zostaniemy zauważeni przez pacjentów, tam jest należne miejsce profesjonalnego gabinetu lekarskiego, niezależnie od specjalizacji. Pacjent szuka ginekologa w Jeleniej Górze? – wpisze w google.pl frazę „ginekolog jelenia góra” i poczeka „kogo poleci mu najlepsza wyszukiwarka google.pl” – tak, to jak najlepsze polecenie – znaleźć się na szczycie listy i na tym nam powinno zależeć. Czy zauważyliśmy, że coraz więcej gabinetów kolegów i koleżanek można odszukać w Internecie? Tak taka jest tendencja, że 80 % społeczeństwa traktuje Internet jako źródło wszelkich informacji, również dbałości o swoje zdrowie. Zadbajmy więc o to, aby znaleźć dogodne miejsce dla siebie i uzyskać wsparcie profesjonalnej firmy.

Stało się koniecznym, aby informacja o gabinecie lekarskim znalazła się w Internecie, w celu pozyskiwania nowych pacjentów oraz jako dogodna forma utrzymywania kontaktu z obecnymi pacjentami.

Właściwe spozycjonowanie strony internetowej - używając kolokwializmu - „przyciąga” nowych pacjentów szukających lekarza specjalisty lub określonej przychodni.

Internetowa forma marketingu wydaje się być idealną dla lekarza. Nie jest to ani bezpośrednia reklama, ani tradycyjny marketing, a przyciągnięcie klientów dzięki podaniu im w atrakcyjnej formie informacji o pełnym zakresie usług medycznych. Ponieważ jest to droga dla większości gabinetów lekarskich, dzięki najlepszemu SEO i pozycjonowaniu, pacjent wpisując do wyszukiwarki słowa kluczowe „lekarz w moim mieście” odnajduje na pierwszej stronie informację o nas.

Strona internetowa umożliwia łatwą aktualizację wszystkich danych, przykładowo dodawanie nowych świadczonych usług, oraz dokonywanie zmian typu informacyjnego o gabinecie – godziny przyjmowania pacjentów, robienie badań, aktualne informacje o zmianach godzin przyjęć, wyjazdach urlopowych etc.

Przy obecnym stanie komunikacji wizyta pacjenta mieszkającego nawet daleko jest naturalna. Taka lekarska konsultacja może być lepiej przygotowana. Pacjentowi możemy drogą mailową wcześniej udzielić dodatkowych informacji – na przykład w zakresie przygotowania pacjenta do badania, takie informacje mogą również być cały czas dostępne na naszej stronie.

Pacjenci cierpiący na rzadkie choroby poszukują w intrenecie wiadomości specjalistycznych i mogą tą drogą trafić do naszego gabinetu. To jest kolejny poważny argument na rzecz właściwego zadbania o dobre spozycjonowanie strony intranetowej.

Dzięki SEO, dzięki informacjom zawartym na naszej stronie, dzięki słowom kluczowym pacjent powinien znaleźć receptę na swoje dolegliwości właśnie w naszym gabinecie.

Lekarz zgodnie ze swoimi zainteresowaniami dla jeszcze lepszego spozycjonowania strony gabinetu może na niej umieszczać instrukcje dla pacjentów, materiały profilaktyczne, prowadzić blog oraz umieszczać zdjęcia. Dni, kiedy lekarz mówi pacjentowi, że nie ma czasu dzięki internetowi mijają a lekarz ma więcej czasu dla siebie. Zamiast setek powtarzających się codziennie pytań i odpowiedzi - może paść jedna - wszystkie informacje znajdą Państwo na mojej stronie internetowej. Następnie wystarczy, że umówią się na wizytę.

Pozycjonowaniem stron zajmują się firmy konsultacyjne działające w branży medycznej. Warto dowiedzieć się, co są nam w stanie zaoferować. Ich klientami są Przychodnie Lekarskie, indywidualne gabinety lekarskie i placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

Wersja demonstracyjna

Zamów wersję demonstracyjną i sprawdź promocje w tym miesiącu!

Przygotujemy stronę z uruchomionym systemem CMS (system do edycji treści) i/lub rejestracją pacjentów online oraz propozycję projektu.

Skontaktujemy się z Tobą, aby dowiedzieć się co jest dla Ciebie najważniejsze.

Zamów demo