Blog informacyjny
0
Czytaj następny wpis:

7 dobrych praktyk w marketingu dla lekarzy

Czytaj poprzedni wpis:

Pozycjonowanie stron lekarskich - korzyści i fakty

5 prostych sposobów na optymalizację strony dla lekarzy

Przez Miłosz Piasecki

Wygląd strony dla lekarza jest pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają kształtować swoją opinię na temat Twojej praktyki lekarskiej podczas wyszukiwania w internecie. To również pierwsze miejsce gdzie zaczyna się Twój marketing medyczny. Coraz częściej ludzie wyszukują firm oraz usług używając wyszukiwarek internetowych oraz portali społecznościowych. Ten artykuł przedstawia kilka sposobów na optymalizację stron lekarskich.

Jeżeli wygląd medycznej strony internetowej jest przestarzały, prawdopodobieństwo że ludzie zaczną szukać innego dostawcy usług jest bardzo wysokie. Strony dla lekarzy powinny przedstawiać taką samą jakość jaką prezentują oni w swoim zawodzie. Wygląd graficzny powinien być atrakcyjny i odzwierciedlać Twoją markę. Podstawowe barwy również powinny korespondować z kolorystyką gabinetu, przychodni lub pozostałych materiałów reklamowych związanych z identyfikacją wizualną.

Istnieją również inne szczegóły, które w momencie zoptymaizowania, mogą pomóc Ci zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Oznacza to, że ludzie podczas poszukiwania Twoich usług, trafią na Twoją lekarską stronę używając konkretnych kluczowych słów. Jednakże nie jest to tak proste jak parokrotne ich wstawienie w różnych miejscach na stronie. Tutaj można określć 5 obszarów ważnych ze względu na pozycjonowanie stron medycznych oraz marketing dla lekarzy.

1. Zoptymalizuj grafikę, zdjęcia, video oraz obrazki aby dobrze spozycjonować medyczną stronę internetową. Wyszukiwarki internetowe to programy, które nie potrafią zidentyfikować co przedstwia zdjęcie czy grafika, dopóki nie jest oznakowana.To może być tak proste jak podpisanie Twojego zdjęcia, np. “Przychodnia Alergologiczna Wrocław”. Również kod strony internetowej oraz język HTML mogą zawierać znacznik oraz podpis dla obrazka. Analogicznie podpis lub znacznik również będzie brzmiał “Przychodnia Alergologiczna Wrocław”. Osobom wyszukujacym zwrotu “Przychodnia Alergologiczna Wrocław” będzie zaprezentowane zdjęcie Twojej przychodni w wynikach wyszukiwania. Następnie mogą oni kliknąc na obrazek i zostaną automatycznie przekierowani do Twojej strony internetowej.

2. Słowa kluczowe. Słowa kluczowe oraz kluczowe frazy są wyrażeniami, używanymi podczas wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych typu Google. Te słowa kluczowe powinny być prezentowane w tytule strony internetowej, opisie i w zawartości nagłówka medycznej strony internetowej. Ponadto kontent strony powinien być poświęcony konkretnym zagadnieniom związanym z daną kluczową frazą, aby zapewnić odpowiednie pozycjonowanie strony dla lekarza lub przychodni.

3. Dostarczaj odpowiednią treść. Kiedy wyszukiwarki internetowe zasysają Twoją stronę, oceniają jej wartość w sposób, który pozwala im ustalić ważność medycznej strony internetowej. Niektóre słowa mogą bezpośrednio podkreślać słowa kluczowe, lecz treść zawsze powinna być skierowana do potencjalnych odbiorców. Przykładowo również jeżeli chcesz aby Przychodnia Alergologiczna we Wrocławiu skupiała się na osobach starszych, ton Twojej wypowiedzi na stronie nie może odnosić się do młodszych odbiorców.

4. Struktura strony. Pozornie wydaje się to być prostym zadaniem, jednak wymaga pewnej przezorności. Skomplikowana medyczna strona internetowa potrafi odstraszyć odwiedzających oraz potencjalnych pacjentów. Należy zadbać o intuicyjną i prostą nawigację co docenią nie tylko potencjalni pacjenci, ale także wyszukiwarka google.

5. Odpowiednia nazwa użyta w domenie. Domena Twojej strony internetowej powinna być krótka, podręczna i opisująca branżę, którą się zajmujesz. Przykładowo Przychodnia Alergologiczna we Wrocławiu może wybrać domenę PrzychodniaAlergologicznaWroclaw.pl lub AlergologWroclaw.pl co będzie stanowiło łatwiejszy do zapamiętania zamiennik, a jednocześnie domena będzie zawierała odpowiednie słowa kluczowe, a tym samym zapewniała odpowiednie pozycjonowanie stron medycznych.

Wersja demonstracyjna

Zamów wersję demonstracyjną i sprawdź promocje w tym miesiącu!

Przygotujemy stronę z uruchomionym systemem CMS (system do edycji treści) i/lub rejestracją pacjentów online oraz propozycję projektu.

Skontaktujemy się z Tobą, aby dowiedzieć się co jest dla Ciebie najważniejsze.

Zamów demo